Home / CORONA VIRUS

CORONA VIRUS

Het COVID-19, Corona virus houdt ons hele land momenteel in de greep. Ook wij ontvangen vragen hoe wij hier als praktijk mee omgaan.
Laten wij voorop stellen dat wij de gezondheid van iedereen ten aller tijden voorop stellen.
Uiteraard denken wij aan de gezondheid rondom het Corona virus en nemen wij onze maatregelen hiervoor. Echter vinden wij het ook van belang om aan ieders gezondheid te denken en dat men pijnvrij kan blijven leven.

U heeft de fysiotherapeut dan ook nodig!

Dinsdag 24 maart blijkt de berichtgeving rondom de maatregelen onvoldoende te zijn. Ook wij hebben veel vragen gekregen of wij tot 1 juni nu gesloten zijn. De maatregelen gelden in principe tot 6 april! Wij zijn echter gewoon voor u geopend en bereikbaar!

Woensdag 25 maart bereikt ons het nieuws  dat er veel aanmeldingen zijn bij de Arbo Unie met klachten i.v.m. het thuiswerken. Klachten aan nek, armen, rug, schouders etc. Neemt u dan ook contact op met ons om u door deze tijd te helpen en u pijnvrij te houden.

Wij zijn  geopend en kunnen en willen u op diverse manieren in deze moeilijke tijd behandelen.

Mogelijkheden tot behandeling:

Mogelijkheid 1:
– Vanuit de zorgverzekeraars is er de mogelijkheid gecreëerd om u online behandelingen en intake gesprekken aan te bieden. Dit wordt vergoed door uw zorgverzekeraar.

Hoe gaat dit in zijn werk?
– U kunt per telefoon of per e-mail bij ons de afspraak maken voor de behandeling of intake.
– Op het afgesproken tijdstip wordt u gebeld door de fysiotherapeut. Afhankelijk van de klachten kan er gekozen worden om u te Facetimen.
– Er wordt vervolgens met u een behandelplan gemaakt. Indien blijkt dat u door middel van oefeningen thuis kunt revalideren wordt dit met u besproken. U ontvangt ter bevestiging een mail met het behandelplan.
Mocht blijken dat u toch naar de praktijk moet komen, dan wordt dit zorgvuldig met u besproken en met u ingepland.
De praktijk heeft diverse maatregelen genomen, hierover leest u hieronder meer.

Mogelijkheid 2:
– Neem direct contact op met de praktijk voor Fysiotherapie. De fysiotherapeut bespreekt met u of u eerst een online intake krijgt of dat hij u wilt ontvangen op de praktijk.

Mogelijkheid 3:
– De fysiotherapeut komt bij u langs op afspraak.

Mogelijkheid 4:
– Op doktersadvies kunt u nog steeds bij de praktijk terecht. De huisarts kan eventueel met u bespreken of hij het verstandig vindt dat u eerst een telefonische intake krijgt of dat u hij/zij u direct naar de praktijk verwijst voor een fysieke behandeling.

Als praktijk willen wij vooral dat u geen extra klachten krijgt en dat wij u zo veel als mogelijk van dienst kunnen zijn. Indien u pijn/last heeft en uitstelt om contact op te nemen met de fysiotherapeut kunnen uw klachten alleen maar verergeren. Wij adviseren u dan ook met klem contact op te blijven nemen. De fysiotherapeut maakt met u een plan van aanpak.

MAATREGELEN:
– Wij verzoeken iedereen bij lichte klachten van verkoudheid, griep, hoesten etc. niet naar de praktijk te komen.
– In de praktijk wordt onderling minimaal 1,5 meter afstand gehouden.
– Alle deurklinken worden meerdere keren per dag schoongemaakt.
– Alle behandeltafels, stoelen en tafels worden meerdere keren per dag schoongemaakt.
– Uw behandelaar wast ten aller tijden (ook in niet corona tijd) zijn/haar handen na iedere behandeling en vaak ook tijdens de behandeling.
_ De fysiotherapeut draagt vanaf heden een mondkapje, voor uw veiligheid en die van de fysiotherapeut.- U kunt plaatsnemen in de wachtkamer. Echter zijn de stoelen op ruime afstand van elkaar geplaatst, lees; meer dan 1,5 meter.
– Mocht u niet in de wachtkamer willen wachten maar liever in uw auto, laat dit de praktijk vooraf even weten, zij bellen u op uw mobiel wanneer u aan de beurt bent  en nodigen u uit wanneer dit kan.